Tilaa Espoon kuvataidekoulun juhlavuosijulkaisu!

20.11.2020
Ääriviivoja-kirja on ostettavissa kuvataidekoulun nettikaupasta 20.11.2020 klo 18 alkaen.
Kuva: Ääriviivoja-kirjan kuvituksena on oppilastöitä vuosikymmenten varrelta.

Se on vihdoinkin täällä! Espoon kuvataidekoulun suuri juhlavuosijulkaisu Ääriviivoja – Espoon kuvataidekoulu 40 vuotta ilmestyy perjantaina 20. marraskuuta! Teos tulee saataville kuvataidekoulun nettikauppaan 20.11. klo 18.00.

Ääriviivoja on värikäs matka Suomen suurimman lasten ja nuorten kuvataidekoulun historiaan. Koulun 40-vuotisen taipaleen kunniaksi teetetty juhlavuosikirja käy läpi koulun tarinan perustamisvuodesta 2020-luvun alkuun. Se sisältää katsauksia koulun historian kulmakiviin, kuvauksia oppilastyönäyttelyistä ja opetustehtävistä, entisten oppilaiden ja henkilökunnan jäsenten muistoja sekä pohdiskeluja taidekasvatuksen menneisyydestä ja tulevaisuudesta. Kirjaa kuvittavat lasten ja nuorten taideteokset neljän vuosikymmenen ajalta.

Kirjan toimittivat Espoon kuvataidekoulun entinen rehtori Liisa Piironen, koulun entinen apulaisrehtori Hannele Jääskeläinen, kuvataidekoulun opettaja ja juhlavuosikoordinaattori Alisa Närvänen sekä kuvataidekoulun rehtori ja toimituskunnan puheenjohtaja Maritta Poijärvi. Sen kirjoittajiksi kutsuttiin koulun nykyisiä ja entisiä henkilökunnan edustajia, alumneja sekä muita koulun tärkeitä tukijoita.

Toimituskunnan jäsenet keskustelevat kirjasta ja sen teemoista kirjan julkistamistilaisuudessa, joka näytetään suorana lähetyksenä koulun Facebook-sivun välityksellä 20.11. klo 18 alkaen. Lähetyksen voi katsoa myös myöhemmin tallenteena. Keskustelua johtavat Espoon kuviksen alumni, vaatesuunnittelija Laura Juslin-Pallasmaa, sekä Aalto-yliopiston vanhempi yliopistolehtori, kuvataidekasvatuksen koulutusohjelmajohtaja Tiina Pusa, joiden puheenvuorot ovat myös mukana kirjassa.

Kirjan hinta on 28 € (+ postikulut). Ostamalla kirjan tuet koulun toimintaa ja saat omaksesi palan suomalaisen taidekasvatuksen historiaa!

Tilaa Ääriviivoja-kirja koulun nettikaupasta (saatavilla 20.11.2020 klo 18 alkaen)

Ääriviivoja-kirjan tiedote