Hallitukselta uusia koronarajoituksia – 12-vuotiaiden ja sitä vanhempien oppilaiden lähiopetus tauolle 1. maaliskuuta alkaen

25.2.2021
Kuvataidekoulu tiedottaa pian lisää 25. helmikuuta julistettujen poikkeusolojen muista vaikutuksesta koulun toimintaan.

Kuvataidekoulun koronaviruksen vastaisiin toimenpiteisiin tulee maaliskuussa muutoksia.

Hallitus totesi 25. helmikuuta, että Suomessa vallitsevat nyt ajankohtaisen koronatilanteen takia poikkeusolot, minkä vuoksi maaliskuussa ryhdytään tiukempiin epidemian vastaisiin toimiin. Niiden johdosta yli 12-vuotiaiden ryhmäharrastukset keskeytetään tilapäisesti koronaepidemian leviämis- ja kiihtymisvaiheessa olevilla alueilla, joihin pääkaupunkiseutu kuuluu. Uudet rajoitukset ovat voimassa 28. maaliskuuta asti.

Kuvataidekoulun johto tutkii tällä hetkellä, miten poikkeusolot tarkalleen vaikuttavat koulun arkeen. 12-vuotiaiden ja sitä vanhempien oppilaiden lähiopetus joudutaan ainakin keskeyttämään 1. maaliskuuta alkaen, mutta tavoitteenamme on jatkaa toimintaa muuten rajoitustenja suositusten mahdollistamissa rajoissa. Tiedotamme oppilaille ja huoltajille heti, kun asiaa koskevat päätökset on tehty.

Siihen asti kuvataidekoulun toiminta jatkuu koulun koulun koronaohjeita noudattaen:

Käytä maskia!
- Henkilökunnan jäseniltä ja 12-vuotiailta sekä sitä vanhemmilta oppilailta edellytetään maskin käyttöä, ellei sille ole terveydellistä estettä.

Muista riittävät turvavälit!
-Vältä pitkäaikaista oleskelua lähietäisyydellä ja anna muille tilaa aina mahdollisuuden mukaan.

Kuvataidekouluun vain terveenä!
- Älä tule kuvataidekouluun sairaana tai altistuneena, vaan jää kotiin lepäämään. Ota lievätkin hengitystieinfektioon viittaavat oireet vakavasti.

Huolehdi käsihygieniasta!
- Pese kädet usein ja huolellisesti, varsinkin aivastamisen jälkeen. Käytä käsidesiä.

Noudata matkustuskaranteeneja!

- Palaa kuvataidekouluun vasta karanteenin jälkeen. THL suosittelee rajaamaan kaiken matkustamisen vain välttämättömään sekä välttämään kokonaan matkustamista maissa, joissa esiintyy koronaviruksen muunnoksia.

Älä viivy aulassa!
- Vältä käytävissä ja aulatiloissa viipymistä sekä tarpeetonta oleskelua kuvataidekoulun tiloissa oppituntien ulkopuolella.

Huomioi toiset ryhmät!
- Liiku omalle kuvistunnillesi ja sieltä pois siten, että et joudu lähikontaktiin toisen ryhmän oppilaiden kanssa.

Pysytään terveinä! Kuvataidekoulu on toistaiseksi säästynyt tartunnoilta, joten pidetään huolta omasta ja toistemme turvallisuudesta jatkossakin!

Kuvataidekoulun koronaohjeet

Hallituksen uudet linjaukset (25.2.2021)